وبلاگ مرجع سراوان

اخبار بروز سراوان را در shastoon.ir ببینید.

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

hgfhfh

به گزارش وبلاگ دزک، افرادی که به لپ تاپ، تلفن همراه هوشمند و تبلت‌ها معتاد هستند در مورد خطرات وای‌فای هشدارها را جدی بگیرند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که تکنولوژی وای‌فای برای اولین بار در سال 2007 به دنیای مجازی معرفی شد و از آن زمان تا کنون محققان هم بیکار ننشسته‌اند و تحقیقات مختلفی انجام داده‌اند که نتایج این پژوهش‌ها تا حدودی شما را متعجب می‌کند.

 وای‌فای می‌تواند اثرات منفی مختلفی را بر سلامت مغز بر جای بگذارد که این موضوع در مورد کودکان بیشتر اهمیت دارد. سردرد، خستگی، اختلالات خواب، مشکلات گوارشی، اختلال در عملکرد مغز و حافظه، استرس و حتی افسردگی را به وای فای و اشعه‌های آن نسبت می‌دهند. پس بعضی از خطرات را جدی بگیرید و خودتان را از صبح تا شب به اینترنت بی‌سیم وای فای وابسته نکنید.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد امواج با طول موج پایین که از تلفن‌های همراه ساطع می‌شود، بر خواب شما تاثیرگذار است. در واقع افرادی که در معرض اشعه‌های الکترومغناطیسی قرار دارند در الگوی خواب‌شان تغییرات قابل توجهی دیده می‌شود و نسبت به سایرین دیرتر به خواب می‌روند.

وقتی کودکان به‌طور مداوم در معرض اشعه‌های وای فای قرار می‌گیرند در سیستم رشد آنها اختلالاتی ایجاد می‌شود. یافته‌های پژوهشگران استرالیایی این گفته را تایید می‌کند. در حقیقت این اشعه‌ها سنتز پروتئین‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بدین ترتیب در فرآیند رشد مشکلاتی به‌وجود می‌آورد.

انتهای/1675

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۵ ، ۰۸:۴۲
مهران شفاعت پور

به گزارش وبلاگ دزک به نقل از شستون، رضا رضازاده مدیر شبکه بهداشت و درمان سراوان در گفت و گو با خبرنگار شستون با بیان اینکه اتباع بیگانه اعم از پاکستانی و افاغنه معضل جدی برای بیمارستان سراوان هستند، گفت: همه پزشکان و تیم درمانی سراوان براساس تعهد کاری و حس انسان دوستانه تمام معضلات درمانی اتباع بیگانه را جوابگو هستند.
 

وی در ادامه افزود: سلامت انسان ها جدا از اینکه چه ملیتی هستند، برای کادر پزشکی هائز اهمیت است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سراوان با اشاره به اینکه  اتباع بیگانه برابر یک شهروند ایرانی مداوا می شوند، اظهار داشت: ما وظیفه داریم هرکس به بیمارستان مراجعه کند، صرفا بعنوان یک بیمار نیازمند ودردمند پذیرش کنیم.

وی با بیان اینکه بیمارستان رازی سراوان سالانه میلیون ها تومان  هزینه درمان اتباع بیگانه می کند، تصریح کرد: برای رفع این مشکل نیازمند همت وچاره اندیشی مسئولین هستیم.

رضازاده در پایان با بیان اینکه  قطع به یقین اتباع بیگانه حامل بیماری های مزمن ناشناخته و یا بعضا مسری هستند، گفت: کادر پزشکی مؤظف است تمام شرایط ایزوله واحتمال انتقال بیماری به سایرافراد یا تیم درمانی بیمارستان را مدنظر داشته باشد.

انتهای پیام/
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۵ ، ۰۸:۴۸
مهران شفاعت پور

به گزارش وبلاگ دزک به نقل از  شستون، شنیده ها حاکی از این است که عوامل رشوه خوار در یکی از ادارات شهرستان سراوان برای انجام وظیفه اصلی خود در قبال مردم از شهروندان رشوه تقاضای رشوه کرده اند.

با پیگیری این موضوع توسط پایگاه خبری شستون یک منبع آگاه صحت این موضوع را تایید کرد و گفت: دستگیری به کمک و همکاری مردم انجام شده است.

وی با بیان اینکه همکاری مردم می تواند در دستگیری عوامل رشوه گیرنده مؤثر باشد، افزود: مردم برای انجام کار خود وقت بیشتری گذاشته و به افراد رشوه خوار پول ندهند تا اصلاح در جامعه صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سراوان در گفت و گو با خبرنگار شستون با بیان اینکه مردم در مواجعه با این پدیده نباید سکوت کنند، گفت: شهروندان با مراجعه به متولی امر، افراد رشوه خوار را جهت اعمال قانون معرفی کنند.

وی در ادامه افزود: با معرفی به موقع افراد رشوه خوار در ادارات، این اشخاص شناسایی و دستگیر می شوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سراوان با اشاره به اینکه دادستانی نسبت به گزارشات مردم بی تفاوت نیست، بیان داشت: مردم در برخورد با کارمندان رشوه خوار در ادارات، موضوع را با مسئول مربوطه آن اداره گزارش دهند.

انتهای پیام/1675

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۵ ، ۰۸:۴۶
مهران شفاعت پور

به گزارش وبلاگ دزک به نقل از شستون؛ عبدالواحد حسین بر به همراه ۲ نفر از دیگر پاکبانان شهرداری سراوان به نام های محمد صدیق جنگی زهی و مسلم یزدان مهر حین انجام خدمات شهری در زباله ها آویز طلای بلوچی پیدا می کنند.
پاکبانان با وجود اینکه دو ماه حقوق نگرفته اند، آویز طلا را به صاحبش بازگرداندند.
پاکبان شهرداری سراوان در گفت و گو با شستون اذعان داشت: در هنگام جمع آوری زباله ها آویز طلای بلوچی را در زباله ها پیدا کرده اند و آن را شهرداری تحویل دادند.
وی در پاسخ به این سوال که اگر سنجاق را باز نمی گرداندی کسی متوجه نمی شد، گفت: خدا ناظر بر اعمال ما هست و حاضر نیستم پول حرام وارد زندگی من و خانواده ام شود.
محمد یعقوب دهواری صاحب اصلی آویز طلا در گفت و گو با شستون ضمن تقدیر و تشکر از رفتگران و پاکبانان شهرداری سراوان اظهار داشت: آویز طلای همسرش به صورت اشتباهی در کیسه های زباله قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: قیمت ویز ۹۰ میلیون ریال است.
دهواری که امیدی برای پیدا شدن آویز طلا نداشته است، به شهرداری سراوان مراجعه می کند که مسئول امور اداری شهرداری به وی می گوید: یک سنجاق توسط پاکبانان شهر پیدا شده است و پس از ارائه فاکتور و مشخصات، آویز طلای بلوچی به صاحبش بازگشت.

انتهای پیام/1319

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۵ ، ۱۸:۰۴
مهران شفاعت پور

به گزارش وبلاگ دزک به نقل از شستون؛ ورزش به تمامی گونه‌های فعالیت فیزیکی بدن گفته می‌شود که شرکت کنندگان آن می‌توانند به صورت منظم و سازمان یافته یا گاه به گاه در آن شرکت کنند و از آن برای بهبود تناسب اندامشان و یا فراهم آوردن سرگرمی و تفریح بهره ببرند.

ورزش می‌تواند به صورت رقابتی برگزار شود که در این صورت باید بر پایه رشته قوانینی که مورد توافق همگان است، یک یا چند برنده در آن مشخص گردد که در این گونه ورزش‌ها شرکت کنندگان باید درجه‌ ای از توانمندی های مربوط به آن رشته به ویژه در رده‌های بالاتر را دارا باشند.

واژه ی ورزش که از دیرباز معنای تمرین و ممارست داشت به هنگام تصویب (قانون ورزش اجباری در مدارس) در ۱۶ شهریور ماه ۱۳۰۶ خورشیدی به‌ طور رسمی به معنای امروزی وارد قاموس واژگان دولتی ایران شده‌ است.

روحیه ورزشکاری، تحت هر اسمی مربوط به رفتار رقابت کننده در قبل، در طی و بعد از رقابت می‌باشد. نه تنها اگر یک ورزشکار برنده شود باید روحیه ورزشکاری خوبی داشته باشد و آن را حفظ کند بلکه اگر او ببازد باید هم چنین این روحیه را حفظ کند.

امروز بیش از هر زمان دیگری ارزش فعالیتهای بدنی و نقش آن در سلامت شناخته شده‌است. در واقع زندگی ماشینی، فعالیتهای حرکتی روزمره را کاهش داده و برای جلوگیری از بروز بسیاری از بیماریها ورزش امری ضروری است.

 

انتهای پیام/1675

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۵ ، ۱۸:۰۱
مهران شفاعت پور